Dünya Genelinde Teknik Sorunlar: Havayolu Şirketleri, Bankalar ve LSE Etkilendi

Dünya çapında havayolu şirketleri, bankalar ve London Stock Exchange (LSE) teknik aksaklıklar yaşadı. Microsoft Corp., çevrimiçi hizmetlerinde bir kesinti bildirdi.

İlk aksaklıklar perşembe günü geç saatlerde ABD'de ortaya çıktı ve Microsoft'un Azure ve 365 hizmetlerinde yaşanan sorunlar sorumlu tutuldu. Frontier Grup Holding, uçuşlarını iki saatten fazla bir süreyle durdurdu ve bu aksaklıkların Microsoft'un çevrimiçi hizmetlerinde yaşanan aksamalar nedeniyle meydana geldiğini belirtti. ABD merkezli havayolu şirketi, kalkışlara ülke çapında bir ara verdi ve New York saatiyle 23:00'ten itibaren uçuşlara yeniden başladı.

Londra Borsası'nı işleten LSE Grubu, haberlerin yayınlanmasını engelleyen küresel bir teknik sorun yaşadığını açıkladı. Asya'da ise Japon kullanıcılar, öğleden sonra Microsoft 365 dahil olmak üzere internet tabanlı ofis yazılım paketlerinde aksaklıklar bildirdi.

Türk Hava Yolları (THY), "Operasyonlar kademeli olarak düzeliyor" açıklamasında bulundu. Mumbai ve Hong Kong havalimanlarındaki havayolları, yolcuları manuel olarak uçaklara bindirmeye başladı.

Microsoft, Azure bulut hizmetlerinde yaşanan kesintiyi çözmüş olduğunu açıkladı ve bir sözcü, bildirilen kesintileri ve sorunları araştırdıklarını belirtti.

Haber100 Haber Merkezi

Bakmadan Geçme